مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی اعلام كرد؛
ارتقا سرمایه گذاری زیرساختی در راه کریدور شمال- جنوب
به گزارش بازسازی خانه، معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران طی 10 ساله اخیر با هدف ارتقای روابط اقتصادی و تجاری با کشورهای همسایه به موفقیت های شایان توجهی در حوزه تکمیل کریدور شمال- جنوب دست یافته است.
به گزارش بازسازی خانه به نقل از وزارت راه و شهرسازی، علی اکبر صفایی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در نشست هم اندیشی سه جانبه ایران- هند- روسیه پیرامون تسهیل ترانزیت در راه کریدور شمال- جنوب که با حضور مقامات عالیرتبه و سفرای کشورهای روسیه، هند، ازبکستان، ارمنستان، تاجیکستان، عمان، قطر، عمان و عراق در هتل اسپیناس انجام شد ضمن خوش آمدگویی، قسمتی از دستاوردهای هم اندیشی های پیشین و برنامه های پیش رو را برشمرد. مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی تسهیل ترانزیت در راه کریدور شمال- جنوب را اهداف کلی این جلسه عنوان نمود. معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: استفاده از ظرفیتهای موجود در کریدور شمال- جنوب در کوتاه مدت، افزایش مبادلات کالا از این مسیر در مدهای مختلف حمل ونقلی، افزایش سرمایه گذاری های زیرساختی در این راه کریدوری و ارتقای ترانزیت کالا از مسیر شمال به جنوب به ۵۰ میلیون تن و پشتیبانی از بخش های خصوصی قسمتی از اهداف این جلسه است. مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی افزود: سرمایه گذاران بخش خصوصی با کنترل و مالکیتی که در مدهای حمل و نقلی دارند این تضمین را به صاحبان کالا می دهند تا کالاها از این مسیر ترانزیتی با امنیت، ایمنی بالا و هزینه کمتر عبور کنند و مبادله شوند. صفایی اشاره کرد: جمهوری اسلامی ایران طی ۱۰ ساله اخیر با هدف ارتقای روابط اقتصادی و تجاری با کشورهای همسایه به موفقیت های شایان توجهی در حوزه تکمیل کریدور شمال- جنوب دست یافته است. وی پیوستن ایران به پیمان شانگهای و اتحادیه اوراسیا را فصل جدیدی را شروع فصل جدیدی از روابط اقتصادی با کشورهای دیگر برشمرد. مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی توضیح داد: اکنون ۱۰ میلیون تن کالا از مسیر کریدوری شمال- جنوب عبور می کند که ظرفیت فعلی آن ۲۴ میلیون و ۷۰۰ تن کالاست و هدف ارتقای ترانزیت از این مسیر به ۵۰ میلیون تن است. معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: برمبنای اطلاعات به دست آمده برنامه ریزی ها و پروژه های در دست اقدام کشورهای عضو کریدور شمال- جنوب ۳۸.۲ میلیارد دلار است که این نوید را می دهد که هدف ترانزیت ۵۰ میلیون تن در سال در این راه محقق شود. صفایی اشاره کرد: مسیر کریدور شمال- جنوب، ارزان ترین، ایمن ترین و کم هزینه ترین مسیر برای ترانزیت کالا از شمال به جنوب است. صفایی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران با داشتن بیش از ۲۹۰ میلیون تن کالا در شمال و جنوب کشور و همین طور فعالیت ۴۰۰ فروند کشتی در این راه کریدوری و سایر مسیرها این تضمین را می دهد که ترانزیت از این مسیر با امنیت در تمامی مدهای حمل ونقلی جاده ای، ریلی، بنادر صورت گیرد.
منبع: remont.ir
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب