تعیین بودجه برای ساخت پایانه جدید آستارا
به گزارش بازسازی خانه، رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از تعیین و تأمین اعتبار در بودجه سال آینده جهت ساخت و ساز پایانه جدید آستارا صورت می گیرد، اطلاع داد.
به گزارش بازسازی خانه به نقل از مهر، داریوش امانی رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در بازدید از روند پیشرفت پروژه های عمرانی در مرز آستارا که استاندار گیلان هم حضور داشت، لزوم بازبینی در این مرز با عنایت به قدمت ۲۰ ساله و سهولت در خدمت رسانی در این مرز را خاطرنشان کرد.
امانی در ادامه تصریح کرد: هم اکنون زمینی به مساحت ۷.۵ هکتار در این منطقه برای ایجاد پایانه جدید تملک شده و الان مراحل مقدماتی تعیین مشاور و پیمانکار را طی می کند و پیشبینی برای تأمین اعتبار در بودجه سال آینده جهت ساخت و ساز پایانه جدید آستارا صورت می گیرد.
به گفته رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با آغاز به کار این پایانه ظرفیت ورود و خروج دو کشور بیشتر خواهد شد و سایت جدید بعنوان پایانه مرزی تجاری و باری و پایانه موجود مسافری باقی خواهد ماند.
استاندار گیلان هم به همراه معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از روند مراحل نهایی راه اندازی پل مرزی اتومبیل رو بین کشورهای ایران اسلامی و جمهوری آذربایجان، پل فلزی مسافری بین دو کشور و هم وضعیت راه اندازی پل سیبلی بخش لوندویل آستارا که در جریان سیل اخیر تخریب شده بود، بازدید نمود.
توسعه دو برابری تردد کامیون ها در مرز ایران و آذربایجان
استاندار گیلان اظهار داشت: در این سفر مسائل و مشکلات این شهرستان از قبیل خسارت وارده به ابنیه بعد از وقوع سیل آستارا، ساماندهی ورود و خروج کامیون ها در نقطه مرزی و رفع مشکلات ترافیکی ناشی از تردد این کامیون ها مورد بررسی و پیگیری قرار گرفت.
وی افزود: پل مرزی آستارا هم که در شروع کار دولت مردمی و انقلابی در دستور کار قرار گرفت و عملیات اجرایی آن با حضور وزیر راه و شهرسازی و انعقاد قرارداد با جمهوری آذربایجان آغاز شد، درحال آماده سازی و بازگشایی است. بزودی ورود و خروج کامیون ها با آغاز به کار این مسیر برقرار و ظرفیت ها به دو برابر افزایش خواهد یافت. پل ورودی روگذر مسیر آستارا به اردبیل هم در حال انجام می باشد که امیدواریم کار سرعت بیشتری بگیرد.
راه آهن رشت- آستارا کلید تکمیلی کریدور شمال- جنوب
به گزارش بازسازی خانه به نقل از مهر، راه آهن رشت- آستارا حلقه تکمیلی کریدور شمال- جنوب به حساب می آید که از آن بعنوان پل ارتباطی کشورهای اروپایی با اقیانوس هند و خلیج فارس قابل بهره مندی است. البته ارتباط کشورهای شمال اروپا، اسکاندیناوی و روسیه از راه ایران با کشورهای حوزه خلیج فارس، حوزه اقیانوس هند و جنوب شرقی آسیا از راه تکمیل این خط ریلی امکان پذیر می شود.
منبع: remont.ir
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب