افزایش4میلیونی قیمت مسکن در دوماه اخیر در تهران

افزایش4میلیونی قیمت مسکن در دوماه اخیر در تهران به گزارش بازسازی خانه، برپایه آخرین آمارهای رسمی که از جانب بانک مرکزی انتشار یافته متوسط قیمت مسکن در پایتخت به حدود متری 86 میلیون تومان در خرداد ماه رسیده است؛ رقمی که در دو ماه گذشته، بیشتر از 4 میلیون تومان افزوده شده است.



به گزارش بازسازی خانه روزنامه اعتماد نوشت: البته این قیمت به صورت متوسط اعلام شده و در مناطق 22 گانه تهران، کم و زیاد می شود. اگر فرض بگیریم که یک خانه 100 متری با این قیمت متوسط 8میلیارد و 600 میلیون تومان آب می خورد، برای منطقه 1 تهران حدودا به صورت متوسط دو برابر این عدد است و برای منطقه 19 نصف آن است. بانک مرکزی این قیمتها را از معاملات مسکن در سامانه جامع املاک و مستغلات استخراج کرده که حاوی نکات جالب توجهی از تغییرات و تحولات مختلف بازار مسکن تهران در خرداد ماه سال جاری است. در اینجا نگاهی داریم به بعضی از مهم ترین اتفاقاتی که در بازار مسکن پایتخت (به عنوان لیدر بازار مسکن در کل کشور) رخ داده است.

افزایش قیمت در «پایین شهر»
در زمان رکود تورمی این اجتناب ناپذیر است که هجوم تقاضا به سمت محلات و مناطقی در تهران باشد که قیمت های پایین تری دارند. محلاتی که اصطلاحا «پایین شهر» نامیده می شوند و از امکانات رفاهی کمتری برخوردار می باشند. اما از نظر اقتصادی، هجوم تقاضا به سمت یک کالا در یک بازه زمانی مشخص، منجر به رشد قیمت هم می شود. بخصوص اگر این کالا در رده کالاهای «پست» هم قرار بگیرد.


منبع:

1403/04/20
18:53:49
5.0 / 5
218
تگهای خبر: املاك , بازار , بازار مسكن , بازسازی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۳
بازسازی آپارتمان - ریمونت - Remont.ir

بازسازی خانه - ریمونت - Remont.ir
remont.ir - حقوق مادی و معنوی سایت بازسازی خانه محفوظ است

بازسازی خانه

بازسازی ملک و آپارتمان