رئیس اتحادیه مشاوران املاك مطرح كرد؛

رشد ۳۰ درصدی اجاره بها

رشد ۳۰ درصدی اجاره بها به گزارش بازسازی خانه، رئیس اتحادیه مشاوران املاک اظهار داشت: نرخ اجاره در تهران نسبت به سال قبل بین ۱۵ تا ۳۰ درصد افزایش پیدا کرده و در نیمه دوم سالجاری اتفاق خاصی در انتظار بازار مسکن نیست.



به گزارش بازسازی خانه به نقل از مهر، کیانوش گودرزی رئیس اتحادیه مشاوران املاک امروز (چهارشنبه، ۲۵ مهر) در نشست خبری تبیین و اطلاع رسانی قانون اجبار به ثبت رسمی معاملات اموال غیر منقول با اشاره به اینکه باید یک سامانه واحد و جامع در معاملات بازار مسکن راه اندازی شود، اظهار داشت: قانون اجبار سال ها بین مجلس و شورای نگهبان در رفت و آمد بود که نهایتا توسط مجمع تشخیص مصلحت نظام تأیید شد که تبصره ۳ ماده ۱ در ارتباط با تعرفه مشاوران املاک است.
وی اضافه کرد: پارسال دو هزار و ۵۰۰ واحد غیر مجاز شناسایی و پلمب شده و در ۶ ماهه ابتدای سال جاری هم حدود ۸۰۰ دفتر املاک غیر مجاز پلمب و به مراجع قضایی ارجاع داده شد.
گودرزی خاطرنشان کرد: اما نکته اصلی اینجاست، راه اندازی سامانه هایی موازی با مشاورین املاک باعث می شود تا آمار و عملکرد املاکی از تحت کنترل ما بیرون برود، چونکه زمانیکه موجر و مستأجران در سامانه معاملات خویش را ثبت می کنند، ازاین رو اگر تخلفی که صورت گیرد، اهرمی برای بازرسی صحت معاملات بازار مسکن وجود ندارد.
رئیس اتحادیه مشاورین املاک ضمن اشاره به این که توسعه ساخت وساز در بافت شهری حائز اهمیت می باشد، اضافه کرد: سال جاری اجاره بها نسبت به سال قبل ۱۵ الی ۳۰ درصد افزایش داشته و الان در رکود تمام قرار داریم و با عنایت به پیشبینی ها در نیمه دوم سالجاری قیمت مسکن تغییری نخواهد داشت؛ بر مبنای برآوردها مدت زمان خانه دار شدن به ۷۰ تا ۸۰ سال رسیده است.
وی ضمن تکذیب اخبار «پشت بام خوابی» افزود: طی چند سال گذشته بازار مسکن در رکود کامل به سر می برد و رشد چندانی نداشته است. مسکن نتوانسته بازاری برای خودش فراهم آورد و قشر صدمه پذیر جامعه از رده خرید مسکن تقریبا خارج شده؛ امیدواریم در آینده با تولید تعداد قابل توجهی مسکن، تعادل عرضه و تقاضا در این بازار متعادل شود.


منبع:

1403/07/26
13:57:49
5.0 / 5
18
تگهای خبر: اجاره , املاك , بازار , بازار مسكن
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۱
بازسازی آپارتمان - ریمونت - Remont.ir

بازسازی خانه - ریمونت - Remont.ir
remont.ir - حقوق مادی و معنوی سایت بازسازی خانه محفوظ است

بازسازی خانه

بازسازی ملک و آپارتمان