علیرغم صدورمجوز استانداری، پلیس اجازه نمی دهد
درخواست فعالان صنعت ساخت برای تردد بونكرهای بتن در طول روز
به گزارش بازسازی خانه دبیر كانون انجمن های صنفی بتنِ آماده اظهار داشت: سازمان برنامه و شورای فنی استانداری تهران با عنایت به فاسدشدنی بودن بتن، مجوز تردد تراك میكسرها درطول روز را داده اند اما پلیس مانع تردد می شود.
به گزارش بازسازی خانه به نقل از مهر، محرم كریمی امروز در نشست خبری با اشاره به اینكه در استان تهران ۳ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در بخش تولید بتن و ۱۰ هزار نفر اشتغال مستقیم و غیرمستقیم در این صنعت داریم، اظهار داشت: شورایعالی ترافیك مصوب كرده تردد كامیون های بیشتر از ۶ تن از ۶ بامداد تا ۲۳ ممنوع می باشد كه این مصوبه مربوط به چهار سال قبل است.
به گفته كریمی، این دستورالعمل و مصوبه شورایعالی ترافیك هیچ گونه تبصره ای ندارد، در حالیكه كامیون های یخچال دار یا حامل سوخت و مواد فاسدشدنی در طول روز در تهران تردد می كنند، ولی از تردد كامیون های بونكر بتن (تراك میكسر) جلوگیری می شود.
وی اضافه كرد: تا یك ماه قبل پلیس راهنمایی و رانندگی كامیون های حامل بتن آماده را جریمه می كرد كه كرایه حمل هر ماه ۸۰ هزار تومان است اما پلیس راهور ۴۰۰ هزار تومان كامیون داران حامل بتن را جریمه می كند.
دبیر كانون سراسری انجمن های صنفی بتن آماده خاطرنشان كرد: سازمان برنامه و بودجه و شورای فنی استان تهران به ریاست استانداری مصوب كرده است كه بتن كالای فاسده شدنی بوده و مجاز به تردد در طول روز هستند اما شورایعالی ترافیك مصوبه شورای فنی استان تهران و سازمان برنامه و بودجه در خصوص فاسدشدنی بودن بتن را قبول نمی نماید.
كریمی با تاكید بر اینكه بتن باید بر مبنای مقررات ملی استاندارد در محل بتن ریزی از جانب مهندس ناظر چك شود، اظهار داشت: شهر تهران در هر شبانه روز ۳۰ هزار متر مكعب بتن ریزی دارد، ازاین رو شهرداری و شورایعالی ترافیك باید مصوبه این شورا را اصلاح كرده و استثنائاتی برای ممنوعیت تردد كامیون های حامل بتن قائل شوند.
به گفته این فعال صنفی صنعت بتن در یك ماه گذشته كه پلیس راهور مانع از تردد تراك میكسرها شده است، میلیاردها تومان به صنف بتن ضرر وارد شده، چون عمر هر بتن در حال حركت در بونكرهای مخصوص در تابستان نیم ساعت و در زمستان حداكثر یك ساعت است.
وی گردش مالی صنعت بتن را سالانه ۹۰ هزار میلیارد تومان دانست و اظهار داشت: در هر سال ۲۵ میلیون تن سیمان تبدیل به بتن می شود كه معادل ۱۸ هزار میلیارد تومان رقم بتن های تولیدی است.
كریمی با رد ادعای آلاینده بودن عملیات بتن ریزی اظهار داشت: اینكه گفته می شود بتن ریزی در روز، آلایندگی زیست محیطی دارد اشتباه است.
دبیر كانون سراسری انجمن های صنفی بتن آماده خاطرنشان كرد: اگر زمان طلایی فسادپذیری بتن را به علت توقف كامیون های بونكر از جانب پلیس راهنمایی و رانندگی از دست بدهیم، كالای فاسد امكان دارد از جانب انبوه ساز وارد پی و اسكلت ساختمان شود كه در نتیجه استقامت بنا را به شدت كاهش داده و از آن جایی كه كشور ما زلزله خیز است، امكان دارد به علت استفاده از بتن های فاسد در ساخت و ساز، در هر زلزله با شدت پایین هم شاهد ریزش ساختمان باشیم.
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب