معرف ویلموتس چه كسی است؟
به گزارش بازسازی خانه فارغ التحصیل هنرهای زیبا در تركیه و صاحب یك مركز تجاری صنایع دستی در هلند، عناوین رئیس مركزی است كه مارك ویلموتس را معرفی كرده است.
به گزارش بازسازی خانه به نقل از ایسنا، ماجراهای حضور ویلموتس و نحوه معرفی او به فوتبال ایران این روزها حسابی خبرساز شده و قصه از آن جایی مورد توجه بیشتر قرار گرفته که فرایند معرفی یولن لوپتگی اسپانیایی، هروه رنار فرانسوی و مارک ویلموتس بلژیکی از جانب یک مرکز فرهنگی-تجاری آن هم در کشور هلند شروع شده و در نهایت ابتدا از وزارت ورزش و جوانان و سپس از فدراسیون فوتبال سر درآورده است.
تاج: وزارت ورزش در نامه ای سه گزینه همچون ویلموتس را معرفی کرد
مهدی تاج درباره این که چه کسی ویلموتس را به فدراسیون فوتبال معرفی نمود، اظهار داشت: وزیر ورزش در نامه ای ویلموتس را معرفی نمود، در واقع نامه ای به وزیر ورزش و جوانان ارسال شده بود و او را معرفی کرده بودند، طبیعی هم بود و وزیر هم این نامه را جهت بررسی و رویت به فدراسیون فوتبال فرستاد.
رییس سابق فدراسیون فوتبال در واکنش به این که چه کسی این نامه را به وزیر ورزش و جوانان ارسال کرده بود، خاطرنشان کرد که «مرکز فرهنگی ایران و هلند» این نامه را به وزارت ورزش فرستاد و ویلموتس، لوپتگی و رنار را پیشنهاد کرده و گفته بود این مربیان برای هدایت تیم ملی بهترین هستند، ویلموتس سومین گزینه پیشنهادی بود و پس از ناکامی در عقد قرارداد همکاری با لوپتگی و رنار، به سراغ ویلموتس رفتیم.
وزارت ورزش: نامه وزیر جهت بررسی بود
پس از اظهارات تاج هم وزارت ورزش و جوانان واکنش نشان داد و اعلام نمود که وزیر ورزش و جوانان آقای ویلموتس یا هر مربی دیگری را به فدراسیون فوتبال معرفی نکرده است بلکه همان گونه که اقای تاج در مصاحبه اش اعلام کرد، وزیر ورزش وجوانان صرفاً نامه "انجمن فرهنگی ایران و هلند" که در آن سه مربی خارجی باسابقه در تیم های ملی و باشگاهی کشورهای مختلف معرفی شده بودند را «برای بررسی» به فدراسیون فوتبال ارجاع داده و این یک رویه معمول است که برخی افراد، نهادها و یا سازمان ها در مورد فدراسیون ها پیشنهاد یا در خواستی دارند که برای وزارت ورزش و جوانان ارسال کرده و وزارت ورزش و جوانان این نامه ها را به فدراسیون های مختلف جهت بررسی ارجاع می دهد.
معرف ویلموتس را بیشتر بشناسید
۲۰ شهریورماه سال ۱۳۹۵ بود که «مرکز تجاری و فرهنگی ایران و هلند» در لاهه با حضور مسعود سلطانی فر- معاون وقت رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به همراه علیرضا جهانگیری- سفیر وقت ایران در هلند و هم مقامات اقتصادی و نمایندگان وزارت امور خارجه هلند، برخی از سفیران کشورهای مختلف در لاهه و تجار ایرانی و هلندی و هنرمندان و اصحاب فرهنگ برگزار گردید.
موسس «مرکز تجاری و فرهنگی ایران و هلند» مرکزی فردی به نام مازیار تشکری تیمجانی و از جانب بخش خصوصی تاسیس شده است. در مراسم افتتاحیه این مرکز عنوان شد که نخستین مرکز از این نوع در اروپاست و برنامه عرضه محصولات و تولیدات ایران شامل صنایع دستی، مبلمان، فرش، سفال و سایر محصولات تولیدی ایرانی در هلند و فراهم آوردن زمینه ارتباط تنگاتنگ میان تجار و فعالان عرصه فرهنگ را دنبال می کند.
در مراسم افتتاحیه این مرکز از جانب تشکری تیمجانی اعلام گردید که این مجتمع بزرگ که پیام آور نماد و فرهنگی ایرانی در خارج از کشور است به مساحت ۳۶۰۰ متر مربع در دو طبقه شامل فضای فروشگاهی به مساحت ۱۰۰۰ متر مربع، انبارهای مسقف، دفاتر تجاری و اداری، سالن جلسات و سمینارها، گالری، شو روم دائمی از کالای صنایع دستی ایرانی، مبلمان و فرش، کارگاه های آموزشی، رستوران، پارکینگ و بارانداز است و این اتفاق با حمایت های همه جانبه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بخصوص معاونت صنایع دستی، اتحادیه مبلمان با دریافت مشاوره از تجار و بازرگانان هلندی فراهم گشته است.
در مورد موسس این مرکز فرهنگی تجاری باید تصریح کرد که مازیار تشکری تیمجانی از استان تهران در سال ۹۵ به خاطر ایجاد مرکز تجاری صنایع دستی در خارج از کشور (هلند) مورد تقدیر و تشکر قرار گرفت و در توصیف خودش در مراسم تجلیل از صادرکنندگان، فروشندگان و فروشگاه های اینترنتی برتر صنایع دستی کشور که پنجم دیماه برگزار شده بود، اظهار کرده بود که: «صاحب یک مرکز تجاری صنایع دستی در هلند هستم و حدود ۲۰ سال می شود که در خارج از کشور زندگی می کنم و فارغ التحصیل رشته هنرهای زیبا از کشور ترکیه هستم، چون در حوزه هنری موفقیت چندانی نداشتم، به تجارت رو آوردم».
وی ادامه داده بود«: من حدود ۱۷ سال سابقه فروش صنایع دستی در خارج از کشور را دارم و نخستین فروشگاه را در سال ۲۰۰۰ در آمستردام هلند ثبت کردم، در حالیکه صنایع دستی در خارج از ایران در کنار خیارشور و آبلیمو عرضه می شد، تلاش کردم حرمتی برای آن قائل شوم چونکه این مساله چهره ایران را در سال های گذشته مخدوش کرده است و ما به لطف برجام، گام های بلندی برداشته ایم ولی هنوز نتوانسته ایم زبری نام ایران را برداریم، ما همینطور درصدد ایجاد شبکه تلویزیونی هستیم که به بحث تجارت ایران و گردشگری بپردازیم و در اینباره از مجریان اروپایی برای معرفی ایران استفاده کنیم». (منبع نقل قول: ایسنا - ۵ بهمن ۱۳۹۵)
به گزارش بازسازی خانه به نقل از ایسنا، تلاشهای فراوانی از جانب خبرنگار ما صورت گرفت تا ماهیت و هویت این مرکز فرهنگی و تجاری بیشتر مشخص شود، اما فقر اطلاعات و اخبار مربوط به این مرکز فرهنگی-تجاری ایران و هلند به حدی است که حتی متولیان صنایع گردشگری و فرهنگی فعال داخلی و بین المللی هم کمتر نامی از این مرکز شنیده بودند و شناختی نسبت به موسس این هم مرکز نداشتند.
بر مبنای پیگیرهای خبرنگار ایسنا از حدود ۲ سال پیش فعالیت رسمی این مرکز در هلند بسیار کمرنگ و به شکلی تعطیل بوده است.
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب