رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای:
خرابی شدید در 10 هزار كیلومتر راه شریانی كشور
به گزارش بازسازی خانه رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اظهار داشت: 10 هزار از 33 هزار کیلومتر راه های شریانی کشور دارای خرابی شدید می باشد.
به گزارش بازسازی خانه به نقل از مهر، داریوش امانی ظهر پنجشنبه در آئین بهره برداری از پل کلیشاد و شروع عملیات اجرائی کمربندی جنوب غربی اصفهان با اعلان اینکه این پروژه یکی از پروژه های میراثی حوزه راهداری بوده که به بهره برداری رسیده است، گفت: سیاست تکمیل و بهره برداری از پروژه های نیمه تمام در دوران وزارت محمد اسلامی، وزیر فعلی راه و شهرسازی در اولویت قرار گرفت و نتایج خوبی را به همراه داشت.
تکمیل ۸۰ درصد از پروژه های نیمه تمام طولانی مدت در کشور
وی با اعلان اینکه از شروع دوران این وزیر تا حالا ۸۰ درصد از پروژه های عمرانی مانده و طولانی مدت در زمینه راهداری تعیین تکلیف و بهره برداری شده است، اظهار داشت: البته مجلس باید توجه داشته باشد که برای تحقق کامل این امر نیاز به اعتبار داریم و با دست خالی نمی توان پروژه ای را ساخت.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اعلان اینکه راه یکی از فاکتورهای اصلی توسعه است، اضافه کرد: برای توسعه در هر کشوری باید زیرساخت مناسب برای محورهای تردد فراهم باشد تا بتوان توسعه متوازن را رقم زد.
اعتبار ۱۵ هزار میلیاردی برای راه های کشور
وی با اعلان اینکه توسعه راه ها نیاز به اعتبار مناسب دارد، افزود: دراین زمینه باید توجه داشت که در بودجه ۱۴۰۰ حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده که در صورت فروش مازاد نفت به این بخش تخصیص داده شود که این امر خیلی مشکل است.
امانی اظهار داشت: این اعتبار نیز در صورت تامین مقرر است در نیمه دوم سال تخصیص یابد و با این شرایط عملاً امکان اجرای پروژه در بیش از ۲۵ استان کشور باتوجه به وضعیت آب و هوایی وجود ندارد.
افزایش بیش از ۵۰۰ درصدی قیمت قیر در کشور
وی با اشاره به افزایش بیش از ۵۰۰ درصدی قیمت قیر در کشور افزود: در سال قبل هر تن قیر یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان به فروش می رسید و امرو تنها بصورت نقدی و بدون پذیرش اسناد قیمت هر تن به هفت میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده است.
معاون وزیر و رییس سازمان حمل و نقل جاده ای با اعلان اینکه ۲۳۱ هزار کیلومتر راه در کشور وجود دارد که ۳۳ هزار کیلومتر آن راه اصلی و شریانی است، اظهار داشت: ۱۰ هزار کیلومتر از راه های شریانی نیازمند اصلاح است چونکه برمبنای پژوهش های علمی صورت گرفته گرفتار خرابی شدید شده اند.
نیاز به اعتبار ۱۰ هزار میلیارد تومانی برای ساماندهی خرابی شدید شریان های اصلی
وی اضافه کرد: برای ساماندهی این مسیرها ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و این در حالیست که کل اعتبارات سازمان راهداری در سال قبل چهار هزار میلیارد تومان بود.
امانی همین طور به چالش های موجود در بخش ماشین آلات راهداری کشور اشاره نمود و اظهار داشت: ۱۱ هزار دستگاه ماشین آلات کشور بالای ۲۵ سال سن دارند که این امر نیز چالشی جدی است.
وی به مصوبه اخیر مجلس در حوزه نحوه تخصیص اعتبارات روستایی برای بخش راهداری اشاره نمود و اظهار داشت: بر طبق این مصوبه اعتبارات روستاها استانی شده و بدین جهت در وزارت راه و شهرسازی محدودیت تخصیص اعتبار برای پروژه های روستایی به وجود آمده است.
۲۱ میلیارد تومان اعتبار سهم راه های روستایی در اصفهان
معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: باید توجه داشت که تنها ۲۱ میلیارد تومان از بودجه پنج هزار میلیارد تومانی روستایی به استان اصفهان اختصاص یافته و این امر اصلاً مناسب نمی باشد و لازم است که نمایندگان مجلس دراین زمینه توجه بیشتری داشته باشند.
وی با اشاره به فعالیت ۱۲۰ اکیپ ویژه راهسازی در شریان های اصلی کشور اشاره نمود و اظهار داشت: اهتمام داریم با وجود فشارهای فراوان بازسازی در این مناطق را انجام دهیم.
امانی با اشاره به این که ما برای تامین نیازها در روستاها تفاهم نامه هایی را با استانداری ها انعقاد کرده ایم، اضافه کرد: ۶۰ درصد از اعتبارات این بخش توسط اعتبارات ملی و ۴۰ درصد توسط اعتبارات استانی تامین خواهد شد.
وی افزود: دراین زمینه سهم استان اصفهان برای سال جاری یک هزار میلیارد تومان برآورد شده است که ۳۵۰ میلیارد تومان آن در دست اجرا است، ۲۵۰ میلیارد تومان آن درحال مزایده و مابقی نیز اجرا می گردد.
منبع: بازسازی خانه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب