راه وشهرسازی در هفته ای كه گذشت؛

زنگزور خط قرمز ایران چرا آذربایجان بدنبال راه اندازی زنگزور است؟

زنگزور خط قرمز ایران چرا آذربایجان بدنبال راه اندازی زنگزور است؟ به گزارش بازسازی خانه، کارشناس ارشد زیربناهای حمل ونقلی اظهار داشت: اکنون کشور آذربایجان به نخجوان بوسیله خاک ایران متصل است وبه نظر می رسد، آذربایجان با راه اندازی دالان زنگزور بدنبال قدرت نمایی سیاسی و منطقه ای است.



به گزارش بازسازی خانه به نقل از مهر، در هفته ای که گذشت رویدادهای مختلفی در عرصه راه و شهرسازی رخ داد که در ادامه به اهم این اخبار اشاره شده است.

زنگزور خط قرمز ایران؛ آذربایجان یا ایران، انتخاب روسیه کدام است؟

سید مرتضی ناصریان کارشناس ارشد ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به این که با راه اندازی «دالان زنگزور» مرز بین ایران و ارمنستان از بین خواهد رفت، اظهار داشت: با راه اندازی این مسیر، مرز بین ایران و ارمنستان قطع می شود. اصولاً ارتباط مرزی با کشورهای همسایه از نظر مسائل سیاسی و همین طور داشتن مسیرهای ترابری بین المللی و از نظر ژئوپولتیک برای ایران حائز اهمیت می باشد، به همین خاطر مقامات ایران بارها مخالفت خودرا نسبت به این مساله بصورت رسمی اعلام نمودند و «مقام معظم رهبری نیز راه اندازی مسیر «زنگزور» را به ضرر ایران و ارمنستان می دانند و ایشان بر مخالفت ایران بارها نیز تاکید جدی داشتند.»
کارشناس ارشد ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در آخر اظهار داشت: باتوجه به دسترسی که کشور ما به جمهوری آذربایجان بوسیله خاک ایران داده است، نیاز جمهوری آذربایجان برای دسترسی به نخجوان مرتفع شده و مسیرهای ترابری بین المللی هم فعال می باشند بدین سبب بنظر می رسد اصرار جمهوری آذربایجان برای تصرف «دالان زنگزور» یک قدرت نمایی سیاسی یا کسب ابزارهای قدرت ژئوپولتیک برای آینده باشد. ولی نگرش حکیمانه ایران برای پرهیز از تغییر در موازنه های قدرت سیاسی و بروز جنگ ها یا مسدود شدن مسیرهای ترابری بین المللی آنست که مرزهای کشورها تغییر نکنند.

پیش فروش ساختمان بدون تنظیم سند رسمی جرم است

حسین جنتی مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران، اظهار داشت: با ابلاغ قانون الزام به تنظیم سند رسمی در معاملات اموال غیرمنقول از این پس معاملات در بستری امن صورت خواهد گرفت به همین دلیل افرادی که بدون تنظیم سند رسمی مبادرت به پیش فروش ساختمان کنند به حبس یا جزای نقدی محکوم می شوند.
وی افزود: مالکان و دستگاه هایی که هنوز در سامانه املاک و اسکان ثبت نام نکرده اند، مشمول جریمه سنگین خواهند شد از طرفی برای خانه های خالی نیز جریمه ها از ۶ تا ۱۸ برابر مالیات بر اجاره از سال اول تا سوم بصورت پلکانی بیشتر می شود.
جنتی در آخر اشاره کرد: در صورتیکه مالکی خانه ای را به فرزند و یا یکی از اقوام خود اجاره داده و کرایه نمی گیرد و قول نامه منعقد نشده باید در سامانه املاک و اسکان خود اظهاری ثبت کرده و قرار داد اجاره ای هم نوشته شود تا مشمول جریمه نشوند.

جبارعلی ذاکری مدیرعامل راه آهن شد

در جلسه روز یکشنبه هیأت دولت جبارعلی ذاکری که برای تصدی مدیرعاملی شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران از طرف وزیر راه و شهرسازی معرفی شده بود، با رأی هیأت وزیران رسماً به این سمت منصوب گردید.
مسعود پزشکیان رییس جمهور پس از ظهر امروز یکشنبه در جلسه هیئت دولت بعد از معرفی و تأیید انتصاب مدیران عامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران و بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران از طرف هیئت وزیران، ضمن تبریک و آرزوی موفقیت برای آنان، اصلاح ساختارها و رویه ها با هدف جلب و ارتقای رضایتمندی عمومی از خدمات دستگاه های دولتی و عمومی را محور عمل و هدف غایی دولت چهاردهم عنوان نمود.

پروازهای عمره از هفته آخر شهریور شروع می شود

حمد محمدی بخش رییس سازمان هواپیمایی کشوری، اظهار داشت: مجوز تعدادی پرواز حج عمره از عربستان برای هفته پایانی شهریور از عربستان گرفتن شده و درحال حاضر شرکت هواپیمایی ایران ایر می تواند عملیات حج عمره را انجام دهد.
وی بابیان این که قیمت تقریبی بلیت حج عمره ۱۷ تا ۱۸ میلیون تومان است اضافه کرد: از عربستان برای گرفتن مجوز سایر شرکت های هواپیمایی در عملیات حج عمره درخواست کردیم چنانچه موافقت شود سایر شرکت های هواپیمایی نیز می توانند زوار حج عمره را جابه جا کنند.

ساخت واحدهای ۲۵ متری مسکن مانعی بزرگ برای قانون فرزندآوری

فرشید ایلاتی کارشناس حوزه مسکن در گفت و گو با خبرنگار مهر، با تأکید بر این که واحدهای ۲۵ متر نباید به عنوان «مسکن اقتصادی» در بازار مسکن حاکم شود، اظهار داشت: واحدهای مسکونی کوچک متراژ یا به اصطلاح «مسکن اقتصادی» در اقتصاد معنا و مفهومی نخواهد داشت. برای اینکه اگر مسکن در واحدهای کوچک متراژ به تعداد زیادی در بازار مسکن عرضه گردد، نشان از کاهش قدرت خرید مردم است و در بین مدت سبب گرانی مسکن در بازار می شود. البته دولت طی ماه های اخیر موضع جدی خودرا در امتداد مخالفت کوچک سازی واحدهای مسکونی اعلام نموده است اما بنظر می رسد عده ای توجه به مخالفت دولت ندارند.
کارشناس حوزه مسکن در ادامه اشاره کرد: در آغاز دولت سیزدهم قانون جوانی جمعیت و تشویق خانوار برای افزایش تعداد فرزندان به پای کار آمد بدین سبب اگر این واحدهای کوچک متراژ در بازار مسکن باب شود این قانون به زمین خواهد ماند برای اینکه هرچه متراژ واحدهای مسکونی رو به کاهش حرکت نماید خانوار و افراد انگیزه ای به تشکیل خانواده و توسعه جمعیت کشور نخواهند داشت.
وی در ادامه اشاره کرد: باید نسبت به واحدهای کوچک متراژ تدابیر جدی شود تا این الگوی مصرفی عرضه بازار مسکن نشود برای اینکه با فرهنگ ایرانی تطابقی ندارد.
نوسازی بافت های فرسوده شهری به ۳۰۵ هزار واحد رسید
محمد آئینی مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در مورد آمار نوسازی بافت های فرسوده شهری اظهار داشت: پروسه نوسازی واحدهای مسکونی در بافت های فرسوده تا ابتدای شهریور امسال به ۳۰۵ هزار واحد رسیده است.
وی در مورد استانهای برتر در نوسازی بافت های فرسوده اظهار داشت: ۱۴ استان برتر دراین زمینه به ترتیب استانهای تهران، خراسان رضوی، خوزستان، اصفهان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، مازندران، البرز، همدان، فارس، کرمانشاه، قم، گلستان و کردستان ثبت شده اند.
مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اشاره به تاکید وزیر راه و شهرسازی در جلسه رأی اعتماد بر شتاب بخشی نوسازی ابنیه پایدار با بسته های تشویقی، اظهار داشت: دولت چهاردهم با نگاه جدید در کنار مردمی سازی نوسازی بافت های فرسوده، حضور پررنگ تری را از متخصصین، انجمن های صنفی حرفه ای و سازمان های مردم نهاد در اولویت قرار می دهد تا نوسازی با شتاب بیشتری صورت گیرد.
خط ریلی شلمچه - بصره با سرعت درحال اجرا است
سید میعاد صالحی مدیر عامل شرکت راه آهن با اشاره به این که راه اندازی خط ریلی شلمچه - بصره یکی از طرح های مهم برون مرزی راه آهن جمهوری اسلامی ایران است که به سرعت در حال اجرا می باشد، اظهار داشت: بالاتر از ۵۰ سال است که دو کشور ایران و عراق منتظر راه اندازی این خط هستند تا شاهد برقراری پیوند ریلی باشیم.
وی مین روبی را همچون موانع سر راه این طرح عنوان نمود و اضافه کرد: از سال قبل باتوجه به کوشش های انجام شده توانستیم تا حالا حدود ۴ کیلومتر در عمق خاک عراق مین روبی نماییم.
صالحی همین طور به کشف بالاتر از ۶ هزار انواع مین های جنگی و خمپاره اشاره نمود و اظهار داشت: تا حالا در سه مرحله دپوهای کشف شده را منهدم کردیم و به تدریج بقیه هم کشف و منهدم می شوند و بیشتر این مین ها در منطقه شلمچه و مربوط به عملیات کربلای ۵ است بطوری که ۵ لایه مین روبی تا عمق ۶ متر به عرض ۵۰ متر و به طول حدود ۴ کیلومتر داشتیم.


منبع:

1403/06/22
16:13:36
5.0 / 5
60
تگهای خبر: ابزار , اجاره , احداث , املاك
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۳
بازسازی آپارتمان - ریمونت - Remont.ir

بازسازی خانه - ریمونت - Remont.ir
remont.ir - حقوق مادی و معنوی سایت بازسازی خانه محفوظ است

بازسازی خانه

بازسازی ملک و آپارتمان