رئیس سازمان هواپیمایی كشوری:

توان تعمیر موتور هواپیماها در داخل وجود دارد

توان تعمیر موتور هواپیماها در داخل وجود دارد به گزارش بازسازی خانه، رییس سازمان هواپیمایی کشوری اظهار داشت: توانمندی لازم نزد متخصصان صنعت هوایی کشور برای تعمیر موتور هواپیماها وجود دارد.


«حسین پورفرزانه» در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا اضافه کرد: به سبب دردسرها و مشکلاتی که با ارسال موتورهای معیوب هواپیماها به خارج از کشور به سبب تحریم ها وجود دارد، تعمیر موتورها در داخل کشور به انجام می رسد.
وی بیان داشت: مطابق قوانین هوانوردی بین المللی، چنانچه اسناد به روز، کارکنان آموزش دیده و ابزارهای اصلی در اختیار داشته باشیم، می توانیم دراین خصوص اقدام نماییم.
پورفرزانه درباب قطعات های تک و با فناوری بالا نیز اظهار داشت: این قطعات اغلب به کشور وارد می شود، اما اگر نتوانستیم وارد نماییم، آنها را تعمیر می نماییم و چنانچه قادر به تعمیر نبودیم، به تولید داخل آنها روی خواهیم آورد.
وی اشاره کرد: ۴۰۰ شرکت دانش بنیان داخلی در صنعت هوایی فعالند و در همین زمینه ها به ما کمک می کنند.


تدوین نقشه راهبردی توسعه فرودگاهی کشور
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در ادامه درباره ی نقشه راهبردی توسعه فرودگاهی کشور نیز اظهار داشت: چنین نقشه ای در گذشته در دستور کار بوده، اما جامع نبوده است.
وی گفت: با مطالعه آن چه در گذشته کار شده و با تجمیع تفکرات جمعی امروز، بدنبال تدوین نقشه راه جدیدی برای این صنعت هستیم.
پورفرزانه با اعلان اینکه این نقشه راه جزو تکالیف سازمان هواپیمایی کشوری است، اشاره کرد: این نقشه راه بعد از تدوین و آماده سازی، باید مصوبه هیأت وزیران را بگیرد تا کسی نتواند در آن اعمال سلیقه کرده و دخل و تصرفی داشته باشد.
وی اظهار داشت: این نقشه راه دربرگیرنده فرودگاه ها، ناوگان هوایی و شرکت های هواپیمایی است و همانطور که اشاره شد جزو تکالیف برنامه هفتم توسعه به این سازمان است و باید به عنوان بخشنامه در هیأت دولت مطرح شود.
به گزارش بازسازی خانه به نقل از خبرگزاری ایرنا، پورفرزانه روز دوشنبه (۲۴ دی ماه) در نشست خبری با انتقاد از دخالت ها و اعمال فشار خصوصاً از طرف برخی نمایندگان مجلس برای ایجاد فرودگاه در عرصه های انتخابیه آنان، اضافه کرد: امروز حدود ۱۶ میلیارد دلار دارایی فرودگاهی در کشور وجود دارد، این در حالیست که ارزش ۱۸۰ هواپیما و ناوگان فعال کشورمان تنها یک میلیارد دلار است.
وی بیان داشت: در گذشته قسمتی از سرمایه گذاری ها در صنعت فرودگاهی سلیقه ای بوده و شاید از نظر اقتصادی و ضرورت آن واکاوی نمی شده است.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری اشاره کرد: قسمتی از این سرمایه گذاری بجای توسعه کمّی می توانست به توسعه ناوگان منجر شود و در این صورت امروز می توانستیم سه برابر ناوگان فعلی، پرواز داشته باشیم.
امروز یکی از مسائل اساسی در صنعت هوایی کشورمان، پیری ناوگان است؛ بطوریکه هم به لحاظ کمیت ناوگان و هم به لحاظ کیفیت مورد نقد قرار دارد و نیازمندی کشورمان را برطرف نمی کند.
به گفته مسئولان، کشورمان به لحاظ فاکتورهای کیفی پرواز در جایگاه نود و یکم جهان اقرار دارد و در شاخص نظارت بر ایمنی بالاتر از کشورهای همچون سوریه و یمن قرار دارد.
امروز با شرایطی مواجه هستیم که در یک استان بین پنج تا هفت فرودگاه وجود دارد، یا در استان دیگر فقط در روزهای اربعین و حج پرواز داشته ایم؛ موضوعی که مورد انتقاد رییس سازمان هواپیمایی کشوری بوده و آنرا معنای واقعی توسعه فرودگاهی نمی داند.



منبع:

1403/10/29
11:57:10
5.0 / 5
37
تگهای خبر: آموزش , ابزار , تخصص , توسعه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۵
بازسازی آپارتمان - ریمونت - Remont.ir

بازسازی خانه - ریمونت - Remont.ir
remont.ir - حقوق مادی و معنوی سایت بازسازی خانه محفوظ است

بازسازی خانه

بازسازی ملک و آپارتمان