مدیرعامل شركت فرودگاه ها؛

راه اندازی فرودگاه جدید ممنوع می باشد

راه اندازی فرودگاه جدید ممنوع می باشد بازسازی خانه: مدیرعامل شركت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران اظهار داشت: بر طبق قانون برنامه ششم توسعه، راه اندازی فرودگاه های جدید در كشور ممنوع اعلام شده است.



به گزارش بازسازی خانه به نقل از مهر، رحمت الله مهابادی در نشست خبری سومین نمایشگاه صنعت حمل و نقل و صنایع وابسته با اشاره به اینكه در بهترین شرایط ناوبری هوایی و صنعت فرودگاهی كشور در طول چهار دهه اخیر قرار داریم، اظهار داشت: از جنبه های بهسازی و نوسازی سامانه های فرودگاهی و همین طور زیرساخت های این صنعت در بهترین شرایط هستیم.
وی اضافه كرد: امروز از آغازین سامانه بومی SSR بهره برداری آزمایشی خواهد شد. این سامانه راداری در فرودگاه مهرآباد نصب میگردد همین طور بزودی بهره برداری از آغازین سامانه سیمیلیتور (شبیه سازی) سه بعدی برج مراقبت پرواز كه توسط كارشناسان داخلی تولید شده است، آغاز خواهد شد.
مدیرعامل شركت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران تصریح كرد: عملیات نصب رادار آسمان ایران باز بزودی انجام میگردد كه به امنیت آسمان پایتخت كمك شایانی خواهدنمود.
وی درباره توسعه فرودگاه ها تصریح كرد: بر طبق اعلام سازمان هواپیمایی كشوری به سبب دسترسی مردم به صورت میانگین در هر ۱۰۰ كیلومتر به یك فرودگاه، نیازمند راه اندازی فرودگاه جدید نیستیم. همین طور در برنامه ششم توسعه باز احداث فرودگاه جدید ممنوع شده است اما متولیان بخش صنعت هوانوردی و راه و شهرسازی به این نتیجه رسیده اند كه برای توسعه فرودگاه ها باید جهت دهی درست داشته باشیم.
مهابادی اشاره كرد: فرودگاه های نسل سوم و یا كوچك طرحی است كه از طرف شركت فرودگاه ها نمایش شده و ناظر بر این است كه به دنبال اجرای عدالت جغرافیایی در زمینه توسعه فرودگاهی در كشور باشیم. این عدالت اجتماعی با راه اندازی فرودگاه های نسل سوم كه فرودگاه های ارزان قیمت با هزینه های پائین، فعالیت هواپیماهای كوچك و امكان تغییر تایم پروازها نسبت به میزان پروازها هستند، توسعه خواهد یافت.
مدیرعامل شركت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران اشاره كرد: در هشت ماهه نخست امسال نسبت به هشت ماهه نخست سال گذشته، در ۱۰ فرودگاه درجه دو و سه كشور مانند جهرم، خوی، مراغه، پارس آباد و... نشست و برخاست هواپیما افزایش داشته است.
وی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر درباره چرایی بالا بودن هزینه راه اندازی باند بتنی ۲۹ راست فرودگاه مهرآباد كه بر طبق اعلام خود مهابادی در هفته گذشته ۱۳۰ هزار میلیارد تومان بوده، تاكید كرد: قرارداد راه اندازی این باند بر طبق مناقصه عمومی به امضاء رسیده است. قرارداد ساخت باند ۶۰ میلیارد تومان بود ولی آن رقمی كه ذكر شد( ۱۳۰ میلیارد تومان) ارزش فعلی پروژه بوده است. همین طور در این قرارداد نوسازی سامانه لایتینگ باند باز (نوررسانی) گنجانده شده بود. به صورت كلی شركت فرودگاه ها در چهار سال اخیر ۷ هزار میلیارد تومان در پروژه های عمرانی هزینه كرده است كه بر طبق اعلام دستگاه های نظارتی حتی یك ریال باز تخلف نداشته ایم.

1397/09/27
14:54:46
5.0 / 5
4758
تگهای خبر: احداث , بهره برداری , توسعه , تولید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۴
بازسازی آپارتمان - ریمونت - Remont.ir

بازسازی خانه - ریمونت - Remont.ir
remont.ir - حقوق مادی و معنوی سایت بازسازی خانه محفوظ است

بازسازی خانه

بازسازی ملک و آپارتمان