معاون وزیر راه:
راه آهن چابهار-زاهدان همسایگان را به شبكه ریلی كشور وابسته می كند
به گزارش بازسازی خانه مدیرعامل شركت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل كشور اظهار داشت: با بهره برداری از راه آهن چابهار-زاهدان، برای افغانستان به بنادر ایران وابستگی ایجاد می شود.
به گزارش بازسازی خانه به نقل از مهر، خیرالله خادمی روز پنج شنبه با اشاره به آغاز ریل گذاری راه آهن چابهار - زاهدان از سمت چابهار با حضور وزیر راه، اظهار داشت: ما در تیر ماه امسال از سمت زاهدان ریل گذاری این پروژه را آغاز کردیم و این مسیر در کریدور ریلی شمال به جنوب و شرق به غرب قرار دارد.
وی اظهار داشت: طول این پروژه از چابهار تا سرخس ۱۴۰۰ کیلومتر است و یکی از راهبردی ترین و مهمترین پروژه های ریلی محسوب می شود.
خادمی با اعلان اینکه این پروژه بلندترین کریدور ریلی کشور است، اضافه کرد: ۸۰ میلیون متر مکعب خاکبرداری از آن شروع شده که دو برابر خاکبرداری سد کرخه بعنوان بزرگترین سد خاکی کشور عملیات خاکی در آن صورت گرفته است.
معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: ۳۲ کیلومتر ریل گذاری در این پروژه صورت گرفته و امروز هم حدود ۸۴ کیلومتر ریل گذاری از سمت چابهار انجام شده و پیشرفت فیزیکی کل پروژه ۴۸ درصد است و پیشرفت زیرسازی این پروژه هم به ۱۶۳ درصد رسیده است.
وی اشاره کرد: تا آخر سال ۱۴۰۰ ساخت این پروژه به پایان می رسد و یکی از بزرگترین بنادر اقیانوسی کشور را به شبکه ریلی متصل می کند.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با اعلان اینکه شهرهای چابهار، نیک شهر، ایرانشهر را در جنوب استان به شبکه ریلی متصل می کند، افزود: ما الان از زاهدان به سمت مرز میرجاوه و پاکستان خط آنتنی داریم و خواف به هرات در افغانستان خط آنتنی داریم که با اتصال آن کشورهای همسایه به ما متصل می شوند و برای افغانستان که کشور محصور در خشکی است موجب ایجاد وابستگی به بنادر ایران می شود.
منبع: بازسازی خانه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب